راهنمای جامع تحصیل در چین

همه چیز درباره چین

راهنمای جامع تحصیل در چین

همه چیز درباره چین

تحصیل در چین - شهرهای دانشجویی (پکن)

تحصیل در چین

تحصیل در چین - شهرهای دانشجویی (پکن)

تحصیل در دانشگاههای چین با توجه به ارزیابی‌های معتبر ارائه‌شده از دانشگاهها و شهرهای دانشجویی چین می‌تواند پیشنهاد خوبی برای هموطنان متقاضی تحصیل در خارج از کشور باشد. تعداد زیادی از دانشگاههای چین در میان دانشگاههای معتبر دنیا جای دارند و علاوه بر این، دو شهر پکن و شانگهای از برترین شهرهای دانشجویی جهان بحساب می‌آیند.

مؤسسه QS علاوه بر دانشگاهها، هرساله رنکینگ شهرهای دانشجویی دنیا را هم اعلام می‌کند که براساس رنکینگ سال 2016 این مؤسسه، دو شهر پکن و شانگهای با بدست‌آوردن رتبه 25 و 39 در بین 50 شهر دانشجویی برتر دنیا جای گرفته‌اند. علاوه بر پکن و شانگهای از چین، نام 6شهر دیگر آسیایی (از 5کشور) در میان 50 شهر برتر دانشجویی دنیا به چشم می خورد. شهرهایی که بیش از 250هزار نفر جمعیت دارند و حداقل دو دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی آنها در رنکینگ دانشگاههای QS باشند مورد ارزیابی این مؤسسه قرار می‌گیرند.

معتبرترین دانشگاههای چین؛ دانشگاه چین‌هوا (Tsinghua University) با رتبه جهانی 25 و دانشگاه پکن (Peking University) با رتبه جهانی 41 هر دو در پکن واقع شده‌اند. دانشگاههای Beijing Normal University، Beihang University، Renmin (People’s) University of China،  Beijing Institute of Technology و  University of Science and Technology Beijing دیگر دانشگاههای پکن در رنکینگ QS  هستند.

پکن، بعد از شانگهای و کراچی، سومین شهر پرجمعیت جهان است. در حال حاضر نزدیک 25میلیون نفر در شهر پکن زندگی می کنند که کمتر از 1درصد آنها بعنوان دانشجو در دانشگاههای معتبری (که نام آنها برده شد) مشغول به تحصیل هستند؛ جمعیتی کمتر از 250هزار نفر که 8درصد آنها دانشجویان بین‌المللی هستند. رقمی که چینی‌ها با افزایش دوره‌های تحصیلی‌ای که به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و نیز اختصاص‌ دادن بورسیه، به دنبال افزایش آن هستند.

جمعیت زیاد و شلوغی پکن ممکن است برای خیلی‌ها خوشایند نباشد اما دانشگاههای معتبر با شهریه‌های متوسط و هزینه زندگی نه چندان بالا در کنار جاذبه‌های تاریخی یک شهر کهن و فرهنگ غنی آن، می‌تواند خیلی‌ از متقاضیان تحصیل در چین را به انتخاب دانشگاههای پکن ترغیب کند.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.