راهنمای جامع تحصیل در چین

همه چیز درباره چین

راهنمای جامع تحصیل در چین

همه چیز درباره چین

تحصیل در چین - زبان تحصیل در چین

تحصیل در چین

تحصیل در چین - زبان تحصیل در چین

برای تحصیل در دانشگاههای چین باید زبان چینی دانست؟ احتمالا خیلی از متقاضیان تحصیل در دانشگاههای چین برایشان این سؤال پیش آمده و در تحقیقات‌شان درباره تحصیل در چین به پاسخ آن رسیده‌اند. دانشگاههای چین دوره‌های زیادی را در مقاطع مختلف به زبان انگلیسی ارائه می دهند و برای پذیرفتن دانشجو مدرک زبان هم نمی‌خواهند. مسلما باید فرد، اگر مدرک زبان ندارد هم، به اندازه‌ای با زبان انگلیسی آشنا باشد که برای تحصیل در دوره‌های انگلیسی‌زبان دانشگاههای چین به مشکل برنخورد. نکته جالب درباره زبان تحصیل در چین این است که برای گرفتن بورسیه‌ تحصیلی چین هم نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. البته با داشتن مدرک آیلتس یا تافل می‌توان برای دریافت بورسیه کامل اقدام کرد.

مطمئنا بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشورهای غیرانگلیسی‌زبان، تحصیل به زبان انگلیسی را بر تحصیل به زبان کشور مقصد ترجیح می‌دهند بخصوص وقتی صحبت از کشور چین و زبان چینی باشد؛ اما آشنایی با زبان کشور مقصد به دانشجویان بین‌المللی کمک می‌کند تا با مردم آن کشور، در موقعیت‌های مختلف راحت‌تر ارتباط برقرار کنند. متقاضیان تحصیل در چین می توانند با فراگیری زبان چینی شرایط بهتری برای زندگی در این کشور داشته باشند. ضمن اینکه با داشتن مدرک زبان چینی امکان انتخاب میان دوره‌های تحصیلی متنوع‌تری را برای تحصیل در چین خواهند داشت.

چینی‌ها برای ارزیابی و تعیین سطح آشنایی افراد با زبان چینی آزمونی به نام Hànyǔ Shuǐpíng Kǎoshì یا به اختصار آزمون HSK برگزار می‌کنند. این آزمون شامل دو آزمون Written (برای سنجش مهارتهای نوشتن، شنیدن و خواندن) و Oral (برای سنجش مهارت صحبت‌کردن) است. آزمون Written در 6 سطح برگزار می‌شود که در سطح اول و دوم آن مهارت نوشتن ارزیابی نمی‌شود. تعداد سؤالات مربوط به هر مهارت در سطوح مختلف متفاوت است و برای قبولی باید در دو سطح اول نمره 120 از 200 و در چهار سطح بالاتر نمره 180 از 300 را بدست آورد. آزمون Oral هم در 3 سطح Beginner Level/Intermediate Level/Advanced Level برگزار می‌شود.

متقاضیان ایرانی برای شرکت در این آزمون می توانند مستقیماً به چین یا کشورهایی مانند امارات، ترکیه یا ارمنستان سفر کنند. آزمون Written معمولاً ماهی یکبار در مراکز مجاز آزمون برگزار و نتایج آزمون 30 روز پس از تاریخ برگزاری منتشر می شود.

 

گروه مشاوران تحصیلی امیدار

021-88457035-88457242

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.