راهنمای جامع تحصیل در چین

همه چیز درباره چین

راهنمای جامع تحصیل در چین

همه چیز درباره چین

تحصیل در رشته دندانپزشکی در چین

تحصیل در رشته دندانپزشکی در چین

دندانپزشکی در چین

سالانه ده ها هزار دانشجوی بین المللی برای تحصیل پزشکی در چین به این کشور سفر می کنند. دانشگاههای پزشکی چین در سالهای اخیر در رنکینگ QS و همچنین در منطقه آسیا از رتبه خوبی برخوردار بوده اند به طوریکه در آخرین رتبه بندی QS در سال 2016 چهار دانشگاه چینی در میان 100 دانشگاه برتر جهان قرار گرفته اند.

کشور چین در آموزش پزشکی جزو پیشتازان بوده است و سابقه طب و پزشکی در این کشور به هزاران سال قبل باز می گردد، همچنین دولت این کشور به منظور جذب دانشجویان بین المللی برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین از سال 2007 به بعد اقدام به ارائه مجوز به برخی از دانشگاههای پزشکی برای ارائه دروس به زبان انگلیسی نموده است و در حال حاضر 49 دانشگاه در چین دارای این مجوز هستند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در چین

دوره تحصیل دندانپزشکی در چین 5 ساله است و در پایان دوره مدرک BDS به دانشجویان اعطا می شود که معادل دکترای دندانپزشکی محسوب می شود. دانشجویان بین المللی معمولاً 4 ساله اول را به زبان انگلیسی سپری می کنند و در سال آخر و در دوره کارآموزی برای ارتباط با بیماران و کار در بیمارستان باید به صورت نسبی به زبان چینی هم تسلط داشته باشند.

وزارت بهداشت ایران 1000 دانشگاه برتر در لیست QS را برای تحصیل در رشته های پزشکی را مورد تایید قرار داده است اگرچه هنوز نام دانشگاههای پزشکی چین وارد آخرین لیست منتشره از سوی وزارت بهداشت نشده است.

هموطنان ایرانی که قصد ادامه تحصیل در چین در رشته دندانپزشکی را دارند باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی تجربی یا ریاضی باشند (ترجیحاً با معدل بالای 14) همچنین برای اخذ پذیرش از دانشگاههای پزشکی چین نیازی به ارائه مدرک آیلتس نیست ولی دانشجو باید با زبان انگلیسی آشنایی کافی داشته باشد تا قادر باشد دروس تخصصی ارائه شده در کلاس را متوجه شود و در امتحانات عملکرد بهتری داشته باشد.

شروع سال تحصیلی برای رشته دندانپزشکی در چین از ماه سپتامبر / اکتبر می باشد و مهلت ثبت نام و ارسال مدارک تا پایان ماه جولای می باشد. شهریه هر سال از 5000 دلار تا 8000 دلار بسته به نوع دانشگاه و شهر متفاوت می باشد.

مدارک لازم جهت اخذ پذیرش

  • ترجمه شناسنامه به زبان انگلیسی
  • ترجمه ریز نمرات دیپلم و پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی
  • ترجمه اصل دیپلم یا گواهی دیپلم به زبان انگلیسی
  • ترجمه اصل یا گواهی پیش دانشگاهی به زبان انگلیسی
  • پاسپورت معتبر
مشاوره

برای مشاوره تحصیلی در ساعات 9:00 تا 18:00 (شنبه تا چهارشنبه) با شماره های 88457035 – 88457242 تماس حاصل کنید.
در خارج از ساعات اداری لطفاً فرم مشاوره را تکمیل نمایید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.